رئیس اداره: محمد ایازی
• اجراي دقیق آئیننامهها، دستور العملها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه .
• ابلاغ دستورات شهردار به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات و دستگاه های ذیربط متقاضی و پیگیری آنها طبق دستور
• هماهنگی و نظارت بر امور مدیریت ها و مشاورین حوزه شهردار
• ثبت و بررسی کلیه لوایح و طرح ها و نامه های وارده به دبیرخانه شورای اسلامی شهر و ارائه گزارشات تحلیلی و تنظیم دستور جلسات، صورتجلسات و مصوبات کمیسیون ها وصحن شورا و ابلاغ و بایگانی مجوزات و مستندات مربوطه .
• بررسی و تاییدکلیه لوایح از ابعاد مختلف پیش از ارسال به شورای اسلامی شهر و پیگیری مصوبات وارده از شورای اسلامی شهر تاحصول نتیجه و ارائه گزارشات مربوطه
• رسیدگی و تطبیق مصوبات و دستورات کتبی مقامات مسئول مناطق، مدیریت ها، معاونت ها و سازمان های وابسته با سایر قوانین لازم الاجرا، آیین نامه دستورالعملها و بخشنامه های موضوعه.
• تنظیم برنامه های ملاقات مقامات داخلی و خارجی و همچنین راهنمایی مراجعین و ترتیب ملاقات آنها
• ابلاغ دستورات شهردار به اشخاص(حقیقی و حقوقی) و موسسات و دستگاههای ذیربط(متقاضی) و همچنین واحدهای سازمانی شهرداری و سازمانهای وابسته و تابعه شهرداری و پیگیری آنها طبق دستور
• تنظیم و ارایه پرونده ها و گزارشات و نشریات و مکاتباتی که شهردار باید ملاحظه و یا امضا نماید و اعاده آنها ابه مراجع ذیربط.
• یادداشت و یادآوری تاریخ تشکیل سمینارها، کنفرانسها، همایش ها و جلسات و آماده نمودن سوابق و پرونده های مربوط برای اطلاع و مطالعه قبلی شهردار
• ارائه گزارش مطالب ضروری و مهم روزانه به شهردار با هماهنگی حوزه های زیر مجموعه شهردار
• نظارت بر نحوه راهنمایی مراجعین و در صورت لزوم و فرآهم آوردن وسایل و یا انجام درخواستهای متقاضیان و مراجعه کنندگان.
• برقراری ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و ارگانهای دولتی و سفارتخانه ها و نظایر آنها
• برنامه ریزی و راهبری جلسات شورای معاونت ها، مناطق و سازمان ها
• ایجاد هماهنگی بین معاونت ها، مناطق و سایر حوزه های شهرداری در جهت انجام وظایف و ماموریت ها .
• برگزاری جلسات دوره ای حوزه های صف )مناطق(و ستاد )معاونت ها(به منظور رفع مشکلات و ایجاد هماهنگی بیشتر.
• نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
• بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
• مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
• تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.
• انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف