.

جزئیات خبر

شهرداری ملایر مصمم در «الکترونیکی شدن» و «برون سپاری امور

روابط عمومی شهرداری ملایر
715
1401/03/26
شهرداری ملایر مصمم در «الکترونیکی شدن» و «برون سپاری امور

به منظور توسعه عملکرد شهرداری، افزایش میزان رضایتمندی،  شفاف‌سازی، کاهش ترددهای درون شهری و جلوگیری از حس تبعیض، استفاده از فناوری به روز، سرلوحه کار شهرداری ملایر قرار گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری ملایر مجید فرجی شهردار ملایر با اعلام این خبر افزود: در این راستا شهرداری ملایر طی چند سال گذشته با تهیه و راه اندازی سامانه هایی از قبیل سامانه های «خدمات شهرسازی» و «درآمد» سعی کرده به این مهم دست پیدا کند.

 وی ادامه داد لازمه راه اندازی سیستم های الکترونیکی داشتن اطلاعات الکترونیکی (دیتابیس) است به همین خاطر عقد قرارداد با شرکت ذیصلاح نسبت به ممیزی املاک و همچنین تبدیل بایگانی سنتی به بایگانی الکترونیک از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۶۰ درصد کار به انجام رسیده است.

 فرجی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص شهروند سپاری (جمع سپاری) یعنی همان سامانه ای که از طریق آن شهروندان بتوانند تمام و یا قسمتی از خدمات اداری را از طریق دفاتر و یا شخص مالک انجام دهند، پرداخت و گفت: در گام نخست جهت پاسخگویی به استعلام های واجد شرایط، مانند استعلام ساختمان هایی که پایان کار آنها به تازگی صادر گردیده، سامانه ای راه اندازی شده است.

فرجی افزود: این شهرداری در حال بررسی و تهیه زیر سیستم جدید جهت صدور پروانه ساختمانی و پایان کار می باشد که طبیعتاً راه‌اندازی این قبیل خدمات الکترونیکی با توجه به تنوع حساسیت و حجم خدمات، نیازمند پیمایش فرآیندهای گام به گام بوده و راه اندازی کامل آن ممکن است از چند ماه تا چند سال به طول انجامد و البته که جهت پیشرفت و توسعه کاری، راهی جز تغییر نداریم.

شهردار ملایر با اشاره به مشکلات پیش رو گفت: هرچند در ابتدا مشکلاتی از قبیل: عدم وجود زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقاومت عوامل و نیروها در برابر تغییرات، دانش فناوری شهروندان و میزان مشارکت و همکاری آنان، روبرو خواهیم بود اما با تمام این تفاصیل، روند کار به خوبی در حال انجام است که پس از آموزش پرسنل و تکمیل زیرساخت‌ها، آموزش شهروندان را هم از روش های مختلف در دستور کار قرار خواهیم داد.