سامانه خدمات شهروندی به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان به همت شهرداری ملایر تهیه و در دسترس همشهریان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری ملایر مجید فرجی شهردار ملایر ضمن اعلام این خبر افزود سامانه خدمات الکترونيکي شهروندان مهمترین سامانه در بخش ارائه خدمات الکترونیکي است و هدف آن ارائه خدمات غیرحضوری از طريق اينترنت به شهروندان و مديران شهری است.
شهردار ملایر افزود: شهروندان می توانند جهت استفاده از این سامانه به سايت شهرداری به آدرس www.malayer.ir قسمت خدمات شهروندی مراجعه و آخرين اطلاعات مورد نياز درخصوص ملک خود را دريافت کنند.
وی با اشاره به اطلاعات موجود در این سایت اظهار داشت: در این سایت اطلاعاتي همچون سوابق املاک ، میزان عوارض ساليانه، بدهيهای معوقه املاک، پروژه ها و طرح هایی که بر ملک تأثيرگذار هستند، قابل دستيابی است، همچنین عوارضات نوسازی و صنفی از طریق درگاه اینترنتی بدون حضور در شهرداری قابل پرداخت می باشد.
شهردار ملایر به فعالیتهای اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ملایر هم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 70 درصد مراجعات به شهرداری مربوط به پاسخدهی استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی، بانکها، ادارات و صدور مفاصا حساب می باشد که با راه اندازی شهرداری الکترونیک به همت و همکاری این اداره با اداره فني، معماري و شهرسازي شهرداری منطقه توانستیم خدمات این حوزه را بصورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه دهیم.
فرجی افزود: برای نخستین بار در شهرداری ملایر و با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک ، پاسخ دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی صرفا" از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری نیست.
وی به همکاری شهرداری ملایر و کانون سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و ابراز داشت: در اقدامی نوین و بینظیر در کشور با ایجاد کارتابل سامانه شهرداری الکترونیک برای دفاتر اسناد رسمی، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت و پاسخ آن بصورت الکترونیکی قابل دریافت می باشد .
فرجی گفت: طبق آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک بخش اعظم مراجعات و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال میباشد که با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش 50درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بودیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.
شهردار ملایر دریافت الکترونیکی مفاصا حساب ادارات (آب و فاضلاب، برق ،گاز و مخابرات) و بانك ها از طریق دفاتر پیشخوان را دیگر اقدام اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری عنوان کرد و گفت: توانستیم با راهاندازی شهرداری الکترونیک از طریق دفاتر پیشخوان، استعلامات مربوط به ادارات (آب و فاضلاب، برق ،گاز و مخابرات) و بانك ها براي تمامي املاك اعم از مسكوني و تجاري و آپارتمان و غير آپارتمان آماده شده که میتوان جهت دریافت مفاصا حساب ادارات فوق بدون حضور در شهرداری از طریق نزدیکترین دفتر پیشخوان محل سکونت خود نسبت به دریافت مفاصا حساب اقدام و خدمات خود را از طریق این دفاتر دریافت و پیگیری نمایند.
مهندس فرجی ادامه داد: با توجه به آموزش کلیه کاربران دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز تشکیل تیم پشتیبانی فنی سامانه شهرداری الکترونیک، از کلیه شهروندان عزیز ملایری درخواست می شود پاسخ استعلامات بانک، ادارات و صدور مفاصا حساب و ... را صرفا" از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت دریافت و پیگیری نمایند و شهرداری را در جهت افزایش کیفیت خدمات و صرفه جویی در وقت و هزینه یاری نمایند .
شهردار ملایر در ادامه سخنان خود گفت: لازم به توضیح است کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک ملایر امکانپذیر میشود..
فرجی پرداختهای الکترونیکی و غیرحضوری عوارضات نوسازی و صنفی شهرداری بجای پرداخت با قبوض کاغذی و مراجعه حضوری شهروندان نیز خاطر نشان ساخت و ابراز داشت: شهرداری ملایر در راستای گسترش خدمات الکترونیکی و رفاه حال شهروندان اقدام به راه اندازی سامانه شهروند سپاری نموده است شهروندان می توانند با داشتن کد نوسازی ملک خودو ورود به سایت شهرداری ملایر به نشانی www.malayer.ir واز قسمت خدمات شهروندی وانتخاب بدهی عوارض نوسازی یا صنفی نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نمایند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شهرداری الکترونیک به لینکهای زیر مراجعه نمایند.
https://uploadkon.ir/uploads/ad3021_23final-org3.mp4
https://uploadkon.ir/uploads/569719_23final6.mp4.