.

جزئیات خبر

شهرداری ملایردر یک قدمی ایجاد سامانه هوشمند «شهروندسپاری»

روابط عمومی
216
1399/03/20
شهرداری ملایردر یک قدمی ایجاد سامانه هوشمند «شهروندسپاری»

پس از راه اندازی سامانه «شهروندسپاری» کلیه مراحل ثبت و دریافت استعلامات اداری تا رسیدن به نتیجه ، به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ملایر، حسین بابایی  شهردار ملایر از راه اندازی سامانه «شهروند سپاری» در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: سامانه «شهروند سپاری» امکان صدور غیر حضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می کند و در ارائه الکترونیکی استعلامات شهرسازی این امکان را به مراجعین و شهروندان  محترم ملایری می‌دهد تا با مراجعه به پرتال شهرداری ملایر به نشانی الکترونیکی www.malayer.ir  کلیه مراحل ثبت و دریافت استعلامات را تا حصول نتیجه به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به انجام برسانند.

 بابایی تصریح کرد: ثبت درخواست توسط متقاضی، گرفتن تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت گیری از جمله مزایای استعلام الکترونیک است که با هدف تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان به صورت غیر حضوری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی طراحی و اجرا می گردد.

شهردار ملایر گفت:  طبق اطلاعات آماری در این شهرداری و سایر شهرداری های کشور،  در وضعیت کنونی  مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می‌ انجامد و متقاضیان ضمن مراجعه حضوری باید پاسخ استعلامات را نیزاز شهرداری، اداره ثبت اسناد و دفتر خانه‌های اسناد رسمی پیگیری کند که با اجرای طرح «شهروند سپاری» مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد و همه مراحل گرفتن استعلام را هم متقاضی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

بابایی با اشاره به قابلیت های سامانه «شهروند سپاری» افزود: خدمات در این سامانه به صورت عمومی و اختصاصی ارائه می شود، خدمات اختصاصی که پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران انجام می شود شامل استعلام ادارات، نقل و انتقال، مشاهده درخواست ها و پرداخت های پیشین و جستجوی ملک است. خدمات عمومی نیز بدون نیاز به ثبت نام و شامل اعلام ضوابط ساخت و ساز ملک، محاسبه عوارض های صدور پروانه، نوسازی و صنفی، سوابق پرداختی عوارض، تصدیق گواهی، شهرنما و پیگیری درخواست می باشد.

وی در ادامه  با بیان اینکه در طراحی سامانه «شهروند سپاری» سعی می شود تا مراجعین با صرف حداقل زمان پاسخ استعلامات خود را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: مراحل دریافت استعلام فوری شامل ثبت نام، تعهدات، انتخاب ملک، بررسی سوابق، بارگزاری مدارک، تسویه عوارض و صدور و پاسخ استعلام می باشد.

بابایی در پایان گفت: با توجه به سوابق مراجعات شهروندان به شهرداری، ۷۰ درصد از این مراجعات در خصوص دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلامات، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانک ها، دفترخانه ها و ادارات خدمات رسان (برق، گاز، تلفن و...) بود که بعد از طراحی  این سامانه خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه خواهد شد.