.

اداره فنی، معماری و شهرسازی

اداره فنی، معماری و شهرسازی

 رئیس اداره: مهدی حبیبی

 شرح وظایف اداره فنی،  معماری و شهرسازی

  • اجراي دقيق آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.

  • نظارت و كنترل بر پروانه هاي ساختمان. گواهي وضعيت بنا - عدم خلاف، پايان كار

  • هماهنگي و نظارت بر امور ايمني ساخت و سازها به منظور رعايت آيين نامه هاي ايمني

  • نظارت بر اجراي بخشنامه 2800(مقاوم سازي در مقابل زلزله)

  • كنترل طرح هاي افزايش بنا و يا افزايش طبقه روي ساختمان موجود.

  • بازديد فني از كليه ساختمان هاي بلند ( 3طبقه و پيلوت و بالاتر‌)در مراحل اسكلت، فنداسيون و سقف.

  • بازديد فني ادواري از ساختمان هاي مصالح بنايي تحت نظارت ناظرين و بررسي عملكرد مهندسين.

  • نظارت و مطابقت ساختمان هاي احداث شده با نقشه هاي مصوب و صدور تاييديه لازم

  • بازديد فني تاسيسات ساختمان در مرحله اجرا و پايان كار.

  • بررسي و پاسخگويي به استعلام هاي مختلف در خصوص ضوابط و مقررات شهرسازي و رعايت ايمني ساختمانهاي در حال احداث.

  • نظارت در صدور تاییدیه لازم مبنی بر مطابقت ساختمان های احداث شده در پروژه ها با نقشه های مصوب

  • پاسخ به استعلام هاي استحكام بنا از كميسيون ماده صد و مناطق و بازديد از ساختمان هاي مربوطه و بررسي طرح هاي تقويت بنا توسط محاسبين در اين خصوص.

  • نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف

  • بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید

  • مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها  ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی

  • تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.

  •  انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف

  • هماهنگی جهت حضور ارباب رجوع یا ذینفع در کمیسیون موردنظر در صورت نیاز

  • نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف

  • بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید

  • مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها  ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی

  • تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.

 انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف