اداره امور مالی و ذیحساب
رئیس اداره: داریوش روستایی
شرح وظایف اداره امور مالی و ذیحساب
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- تشویق حوزه های برتر در زمینه استفاده بهینه از منابع و ارایه راهکار و مشاوره به سایر حوزه های شهرداری بر اساس نتایج ارزیابی نحوه بهره برداری از منابع.
- پیاده سازی ایده های بهینه سازی عملکرد ، کاهش هزینه و اجرایی کردن مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و ارتقاء فرهنگ سازمانی اقتصاد مقاومتی.
- اقدام در جهت فرهنگ سازی مدیریت هزینه و بهینه سازی استفاده از منابع در حوزه های مختلف شهرداری و سازمان های وابسته و موسسات تابعه.
- انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب طبق مقررات مالی شهرداریها
- تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور
- شرکت در کمیسیون معاملات و جلساتی که طبق آئین نامه ذیربط بعهده مدیر امور مالی است و پیگیری مصوبات آن .
- مراقبت در حفظ و نگهداری کلیه اموال شهرداری و نظارت در حسن اداره امور انبارهای موجود در واحدهای تابعه و انجام وظیفه انبارداران
- نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و صدور دستورات لازم و کوشش در رفع نواقص کار
- نظارت در تهیه وسائل و لوازم مورد نیاز کلیه واحدهای شهرداری با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب و نظارت در انجام تشریفات مناقصه و مزایده در معاملات شهرداری و رعایت آئین نامه مالی معاملاتی شهرداریها
- نظارت در نگهداری حسابهای هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی لیست ها، اسناد هزینه و حقوق و دستمزد
- تهیه گزارش های مالی و ترازنامه و همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه، تفریغ بودجه با توجه به آئین نامه مالی شهرداریها و دستورالعمل های صادره
- کنترل و تایید عملیات مربوط به دریافت و پرداخت های روزانه، ماهانه و تطبیق حساب
- اقدام در تهیه و تنظیم قراردادها با عنایت به مصوبات کمیسیون عالی و معاملات طی هماهنگی با مدیریت حقوقی
- اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حوالجات انبارها
- بررسی و امضاء اسناد و مدارک مالی از قبیل اسناد هزینه، اسناد انبار، اسناد درآمد، چک ها، تأییدیه ها و ....
- نظارت بر تخصیص منابع با توجه به مصوبات کمیته تخصیص و با رعایت دستورالعمل های مربوطه.
- نظارت بر ثبت و نگهداری حساب های مرتبط با وجوه پرداختی به واحدهای تابعه)مناطق، سازمان هاو ...( و اعمال کنترل های لازم به منظورتسویه حساب نهایی.
- تشخیص و تعیین سرفصل حساب و تهیه تراز عملیات.
- تهیه و تنظیم صورت مغایرت های بانکی
- نظارت بر اسناد پیش پرداخت ها و علی الحساب ها و سایر مدارک .
- نظارت و کنترل تنخواه گردان.
- نظارت بر نحوه پرداخت حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته.
- بررسی و تایید انتصاب مسولین و کارشناسان مربوطه در حوزه های مختلف شهرداری
- نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
- بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
- مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
- تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف
- پیش بینی ، برنامه ریزی ،برآورد هزینه ، اخذ اعتبار ، و تامین کلیه اقلام مورد نیاز شهرداری برابر ضوابط و مقررات و هماهنگی مربوطه .
- نظارت بر ارسال اسناد هزینه و پیگیری جهت رفع مغایرتها
- نظارت بر تشکیل کمیسیون معاملات و انجام تشریفات مناقصه و مزایده در معاملات شهرداری و رعایت آئین نامه معاملات شهرداریها
- همکاری در تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی حوزه مربوطه
- تهیه و تنظیم و ابلاغ دستور العملهای مورد نیاز در امر خرید .
- نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
- بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
- مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
- تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف