رئیس اداره: حسین فرامرزی
شرح وظایف اداره تشخیص و وصول درآمد
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- برنامه ریزی و ارائه پیشنهاد به منظور یافتن منابع درآمدی جدید و پایدار و بازنگری در منابع درآمدی
- نظارت بر جمع آوری و ثبت اطلاعات مکانی حاصل از ممیزی املاک شهر در بانکهای اطلاعاتی مربوطه.
- پیگیری و هماهنگی با دستگاه های ذیربط جهت تعیین قیمت منطقه ای
- پیگیری و ابلاغ دفترچه قیمت منطقه ای برای مناطق مختلف شهر.
- نظارت بر عملکرد کلیه ممیزین مناطق.
- تدوین سیاست ها و برنامه های کلان درآمدی شهرداری و ارایه به مراجع ذی صلاح جهت بررسی و تصویب .
- تهیه ، تدوین و ابلاغ بخشنامه، دستور العمل ها، آئین نامه ها و ضوابط مرتبط به اجرای مصوبات درآمدی و نظارت بر حسن اجرای آنها.
- بررسی و تایید انتصاب مسولین و کارشناسان مربوطه در حوزه های مختلف شهرداری
- برنامه ریزی به منظور شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول عوارض و درآمدها در شهرداری و ارائه راهکار برای رفع آن
- برنامه ریزی و اقدام لازم به منظور وصول تعرفه مصوب درآمدها و عوارض شهرداری اعم از تعرفه وصولی مرکز یا تعرفه
- رسیدگی به اعتراضات مودیان و تشکیل کمیسیونهای مندرج در قانون نوسازی
- رسیدگی و نظارت بر وصول عوارضی که مطابق قانون از طریق سازمانهای دولتی و سایر موسسات وصول می شود و باید در وجه شهرداری واریز گردد
- صدور دستورالعل های لازم به منظور ایجاد تسهیلات جهت مودیان تعرفه های مصوب عوارض و ارائه روشهای تازه برای عوارض
- نظارت بر گردش امور وصول عوارض جاری شهروندان
- نظارت بر ثبت اطلاعات مالی و قبوض عوارض نوسازی.
- نظارت بر ارتباط با دفاتر اسناد رسمی به منظور وصول درآمدهای شهرداری
- نظارت بر پیگیری عملیات وصول عوارض نوسازی و کسب و پیشه از مستنکفین از پرداخت عوارض مربوطه به منظور استیفای حقوق شهرداری
- نظارت بر تهیه و به روز رسانی شناسنامه املاک (شناسنامه نوسازی) واقع در مناطق شهرداری و راهنمایی و صدور دستورالعمل های لازم به مسئولین درآمد و نوسازی مناطق
- نظارت بر جذب و وصول عوارض و درآمدهای وصولی و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب و وصول کامل و به موقع آنها
- نظارت بر عملکرد کمیسیونهای شهرداری یا مرتبط با شهرداری برای جذب عوارض و درآمدهای مرتبط با مناطق
- نظارت برکنترل موجودی و صورت مغایرت بانکی کلیه حساب ها در پایان هرماه و پیگیری در جهت رفع مغایرت ها.
- نظارت بر ممیزی درآمد پروانه های صادره مناطق
- نظارت و مدیریت ممیزی املاک شهر در فواصل زمانی مشخص
- همکاری در تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی و تعرفه عوارض محلی
- نظارت بر بررسی منابع درآمدی و پیشنهاد در خصوص لغو یا برقراری عوارض جدید
- نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
- بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
- مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
- تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف
- انجام امور مربوط به دبیرخانه کمیسیون تهاتر، واگذاری و فروش، تنظیم و ابلاغ مصوبات
- پیگیری و وصول جرایم پرونده های ملکی که دارای آراء ماده صد ، کمیسیون ماده5 و ماده 77 می باشند
- پیگیری و وصول چک های برگشتی در سطح مناطق
- انجام امور مربوط به کارگروه درآمد، تنظیم و ابلاغ صورتجلسات
- نظارت و کنترل بر عملکرد مناطق در زمینه وصول مطالبات و تهاتر
- بازدید دوره ای و روزانه از مناطق و سازمانهای وابسته و تهیه گزارشهای مورد نیاز
- انجام مکاتبات و تهیه گزارشهای عملکردی حسب موضوعات ارجاعی
- تهیه و تنظیم لوایح مربوط و ارسال به شورای اسلامی شهر جهت تصویب
- پیگیری و اقدام قانونی در راستای وصول مطالبات شهرداری
- بررسی و اعتراض مودیان نسبت به عوارض و طرح موضوع در کمیسیون ماده77 ، تنظیم صورجلسات ، ابلاغ آراء و انجام پیگیری های مربوطه
- نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
- بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
- مشارکت با واحدهای ذیربط در جهت تهیه آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها ، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم، تعیین نیازهای پژوهشی ، استخراج، مستندسازی ، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
- تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف