نظارت بر طراحی و بازنگری ساختار سازمانی شهرداری و سازمان های وابسته با بکارگیری مشاورین ذی صلاح و طی مراحل قانونی آن
نظارت بر تهیه و بازنگری اساسنامه سازمان ها، موسسات وابسته و شرکت های تابعه شهرداری بر حسب نیاز
نظارت بر انجام اقدامات لازم در جهت ایجاد یا انحلال سازمان های وابسته و موسسات و شرکت های تابعه بر حسب نیاز شهرداری و طی مراحل قانونی آن
برقراری ارتباط با مراجع استانی جهت اجرا و پیاده سازی دستورالعمل های مربوط به برنامه های تحول اداری و ایجاد اصلاحات درصورت نیاز
برنامه ریزی و نظارت جهت بهینه سازی و مهندسی مجدد سیستم ها و روش های انجام کار و تهیه دستورالعمل های لازم با بکارگیری مشاورین ذی صلاح
برنامه ریزی و نظارت جهت شناسایی و تجزیه و تحلیل فرآیندهای کاری و ارایه پیشنهاد در جهت بهبود آنها با همکاری واحدهای مربوطه
نظارت بر نحوه گردش کار واحدهای مختلف شهرداری به منظور پیشگیری از دوباره کاری ها یا رفع آن و در جهت کاهش بروکراسی اداری
نظارت بر امور نظام پیشنهادها و دبیرخانه نظام پیشنهادها
نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها،دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مرتبط با مطالعات و پژوهش
نظارت بر حسن انجام طرحهای مطالعاتی و پژوهشی و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مرتبط با برنامه ریزی شهری و شهرداری
نظارت بر توسعه و ترویج استفاده از محصولات و فناوریهای نوین قابل استفاده در شهرداری
نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها و مقررات استخدامی، قانون کار و تامین اجتماعی و نظایر آن
نظارت بر حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق، اسناد، مدارک و پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی با اولویت مکانیزه کردن آنها
نظارت بر تامین نیروی انسانی شهرداری از طریق آزمون و طی مراحل استخدامی انها مطابق ضوابط مربوطه
نظارت در زمینه اجرای طرح های رفاهی مانند بازنشستگی، بیمه درمانی، تکمیلی درمان، تعاونی های مسکن، مصرف و ... .
نظارت بر امور ارزشیابی عملکرد کارکنان و رسیدگی به شکایات و اعتراضات آنها
نظارت لازم بر تدوین برنامه نیاز سنجی آموزشی کارکنان و اهتمام در اجرای تقویم آموزشی
نظارت بر تهیه و اجرای طرح های توسعه و انگیزشی سرمایه انسانی
نظارت بر تهیه، تدوین و حسن اجرای طرح جامع منابع انسانی اعم از استخدام، آموزش، ارتقا، ارزیابی عملکرد، بازنشستگی و ...
تهیه و نظارت بر حسن اجرای طرح های ارتقاء شغلی و جانشین پروری
نظارت بر امور جابجایی ها، انتقال ها و ماموریت های کارکنان
نظارت بر صدور احکام کارکنان منطبق بر پست های سازمانی مصوب
اهتمام در راه اندازی و تثبیت امور حفاظت پرسنلی و بهداشت حرفه ای و محیط کار در کلیه حوزه های شهرداری و سازمان های وابسته
نظارت بر انجام خدمات عمومی مورد نیاز واحدهای شهرداری
نظارت بر تامین خودروهای موردنیاز و تقسیم وسائط نقلیه موتوری و سرویس دهی آنها بین واحدهای شهرداری مرکزی و خودروهای بخش خصوصی
نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات و بخشنامه هایی که در راستای امور ایثارگران تصویب و ابلاغ گردیده است با هماهنگی دستگاه های متولی و مرتبط با امور ایثارگران
نظارت بر حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق اسناد و مدارک و پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی با اولویت مکانیزه کردن آنها
نظارت در تامین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات
نظارت در تامین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسایل و لوازم اداری با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب
بررسی مکاتبات و مراقبت در حسن انجام امور اداری و برنامه ریزی و اجرای امور مربوط به دبیرخانه و مکاتبات و مراسلات
بررسی و تایید انتصاب مسولین و کارشناسان مربوطه در حوزه های مختلف شهرداری
نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط به حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
تنظیم و ارایه گزارش های لازم و گزارش های ادواری به مقام مافوق.
انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف